bubblegum.


jag tänker trotsa blasket,
NU är det vår! simsalabim vårkänslor come to me!

Jag åkte på värsta halsontet någonsin!
Det va som en motorsåg i halsen.
nu är det onda borta men rösten är
inte återställd och är inte pigg som en lärka.
Men har börjat vandra på bättringsvägen.

Vakna i morse på stråålande humör.
bokat klipptid kl. 10 för färg och klipp.
men tji fick jag, inte nog att de va försenade
med en kvart så hade de inte tid att färga.
hallå. jag hade bokat! fåntrattar.
så gick därifrån visserligen med klippt hår
men med samma trista färg. letade förgäves
efter en tid för färg på nån annan salong.
men man vill ju inte gå varsomhelst och
de ställena man kan tänka sig att gå till
va självklart fullbokade. skitdag.
Sen gjorde jag en jenny, när den hemska
upplevelsen i frisörstolen med slit och drag
i mitt hår var över och jag skulle betala
Upptäcker jag till min fasa att platsen där
visakortet sitter är tom! jaha, vart är mitt kort?!
fanfanfan. nån har snott mitt kort!
tänk om hela min lön är borta! ojnevojne...
eller vänta nu, jag har ju vart sjuk...
vart har jag handlat?
hemköp.
knata till hemköp och fråga snällt kassörskan
om dom möjligtvis hade ett visakort som  det
stod jenny larsson på?
Och visst hade de det!
Ärthjäran! hade glömt det i kortcentralen när
jag betala. puckopucko.

sitter jag hemma själv en kväll till blir jag dum i huvet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0