Solnedgång vid Akershus Fästning.


Slutade tidigt, eller tidigt och tidigt.
Men det tidigaste jag slutar på mitt jobb.
Vilket är kl 17, då är jag hemma halv 18.
Hade bokat dejt på Yaya's, men när jag
kom hem (hungrig som en varg) fanns
det bara sushi i  mitt huvud. Ett gemensamt
beslut. Yaya's får bli när vi båda fått lön.
Vi trikkade till Majorstuen, åt sushi tills vi sprack,
tog trikken till Aker Brygge. Köpte kaffe och Hubbalicious
( i sverige kallar vi det Hubba Bubba) på Deli.
Gick hand i hand gick vi upp till Akershus fästning,
där man ser ut över hela Aker Brygge.
Mötte Daniels vänner och satt och såg på solnedgången.
Jag gillar Oslo sådana dagar som denna.

Jag har funderat lite, och kommit fram till att jag vill ha ett ljusbord.
Det ska jag önska mig, eller köpa mig när jag får lön och kan
spara till ett. Ska kolla runt lite, man kanske kan hitta begagnat :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0