Promenad runt Oslo.


Vakna när Daniel gick upp, precis då bestämde sig vägg-i-vägg-grannarna att dra på
värsta höga volymen men huvudvärksmusik. Tack för den. Inte nog med att de
trakasserade mig hela söndagen, ända fram till ett på natten. Svin.
Tur för dom, så stängde de av musiken så jag kunde fortsätta sova.

Vaknade senare, utvilad. Åt frukost, prata med mamma.
Fick en inte så värst kul överraskning, men jag hoppas det löser sig.
Sen tog jag mig ut på promenad. Planen: Hitta Elixias huvudkontor,
dit jag ska jag i morgonbitti på intervju. Hade mina aningar om var det låg.
Började hemifrån, vid youngstorget. Gick upp mot st hanshaugen,
bislett, majorstuen, solli, bygdöy allé, ner mot bygdöy och där ligger
Karenslyst allé. Ett mysigt nybyggt område, det är som en egen liten värld.
När jag hittat det, gick jag upp mot Vika, Aker brygge och hemåt mot grunerlökka.
Det blev en riktigt lång promenad med andra ord, tog ungefär 2 h.
Men det var skönt att bara gå, lyssna på musik, tänka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0