Nollställd.


Intervjun avklarad. Han verka mer nervös än mig.
En kort ganska trist intervju. Ni vet när de sitter
och läser innantill en 'intervju-mall'.
Fick liksom inget grepp om personen.
Men vi får väl hoppas att jag gjorde ett bättre intryck.
Det ligger nära, går buss utanför dörren typ och tar
bara några minuter att gå från busshållplatsen där.
Hade vart 80 sökande till tjänsten, men whatthehell;
Jag har gjort det förr. I'm on fire!
Det är jenny. Hoppas han såg det också.
Gillar inte när de frågar om det gamla jobbet,
för jag trivdes liksom inte. Så vet inte vad jag
ska säga om det. Men jag antar det är en 'standard' fråga.

Nu ska jag runtomkring och lämna cv, fixa skattekortet.
För skatteetaten lyckades såklart göra fel.
Ska tydligen skatta 6%. Eh. Inte helt rätt.
Så bara att förbereda sig på minst en timma väntandes där.
Sen ska jag också fixa bankkortet, fick ju ett electron. Hallå.
Varför finns ens electronkort?!

Annars mår jag bra, jag är kär och lycklig.
Vill dock ha ett jobb, eftersom alla andra jobbar.
Och så vore det ju gött med en inkomst liksom.
Det är ju tydligen något man måste ha.

Nu drar jag och gör något av denna dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0