Back on track.


Jag är fullproppad med ny information.
Jag vet inte om jag gillar det än, jobbet alltså.
Men det är väl kanske bara för att jag inte kan det.
Eller är det för att det är jag, hon som aldrig är nöjd?

Det var en lång dag, började kl 11 och slutade 19.
Sen tränade jag (ÄNTLIGEN) efter jobbet.
Mjukstarta lite, dels för att jag var trött och dels
för att inte vill attackera mina stackars vilande muskler.
Det blev axlar (ja definitivt min favorit) och lite ben.
I morgon blir det rygg och biceps. Älskar att jag
är på g med träningen igen. Fattar inte folk som
inte tränar
, förstår de inte va de går miste om?
Antagligen inte. De har inte vart med om den
enormt sköna känslan efter ett pass. När man
är helt färdigt, på ett skönt sätt, i hela kroppen.
Endorfinerna sprudlar och man är piggare än
någonsin
även fast man på samma gång är
så där skönt trött. Jag älskar det!

Det slog mig när jag gick runt på Elixia,
jag älskar att vara i den miljön. Att se
glada människor. Att kunna sitt jobb.
Att vara i den atmosfären. Jag är på
helt rätt plats, jag har hittat min grej.
Det är det här jag vill göra resten av
mitt liv. Nu gäller det bara att hitta
vart min plats är inom allt detta.
Vem vet, jag kanske är grym på
att sälja. Men samtidigt det är rätt
slitsamt. Det är nog inte något jag
vill göra länge
. Jag vill jobba mer
med själva träningen, träffa
människorna när de tränar.
Nu är jag mest bara nöjd, glad
över att jag lyckats ta mig dit jag
är nu. Jag har fått in min fot,
nu kommer jag aldrig mer gå
härifrån till ett jobb på nåt ställe
där jag inte passar. Den skittiden
är över, aldrig mer
.

Nu ska jag umgås med min
älskade pojkvän. Men först
ska vi diska, eller jag ska diska
för han lagade maten. Så den
var klar när jag kom hem. Ja,
jag har världens bästa pojkvän.
Kan bero på att han är mellan
två jobb också, men ändå.
Han är bäst.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad glad jag är för din skul, gumman! :)

2009-08-18 @ 10:37:56
URL: http://carolitabonita.blogg.se/
Postat av: Lina

Har du något speciellt norge nummer, eller är det dit vanliga som gäller?

Grattis till jobbet!

Kram!

2009-08-18 @ 13:54:43
Postat av: Anonym

Lina - Tack gumman! :) Ni får komma och hälsa på!

Flyttar in i vår lght 1 sept, dörren står alltid öppen :)

Har norskt 004796813801.

Pusskram!

2009-08-18 @ 19:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0