Söders Höjder!


Har vart på skatteverket, hämta blanketter och broschyrer till dekl. för jobbet.
Virra runt och gick självklart åt fel håll vid slussen.
När jag väl hittat rätt blev jag lotsad fel inne på skatteverket.
Fick vänta förgäves, och helt i onödan, i typ 40 minuter!
När jag väl gick fram och klaga, så -oj då, jag missuppfatta dig.
Oj då, kärring. Om du bara hade lyssnat första gången!
Fick papprena jag skulle ha, men självklart hade jag missat några.
Det är inte lätt, papper hit och papper dit. jeeesus.

Iallafall, söder, åh söder.
Där vill jag vara för evigt!
I min letan efter skatteverket,
hann jag givetvis med att spana på allt
fint som vandra på götgatan.
Karlar, vårkarlar. Det är vackert.



Kommentarer
Postat av: Karolina

Söder is the shit!

2009-04-03 @ 15:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0