Invalid.


grillningen va bäst, mina vänner är bäst.
Men min kropp säger nej, ryggen har en
dålig dag och jag är typ invalid.
Kände av det redan i morse, tog mig runt
på äggjakten med nöd och näppe. Käka
påskmiddag hos mormor och sen dog jag
i soffan efter en ipren. Sov cirkus en timme
med en livad släkt i samma rum, nej jag mår
inte bra. Så mot min fasa slängde jag in handduken
när bandet knata iväg till Tellus. Hoppas för guds
skull att ryggen och jag mår bättre i morgon.
Vill inte missa den här helgen när alla vänner är hemma!
Vore mer är trist, det vore rent av tragiskt.
Nu har jag tagit en ipren och tänker krypa ner
i sängen och hoppas på att vakna som en
utvilad prinsessa i morgon, utan ont.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0