Äggjakt!


Den årliga äggjakten i stigtomta stundas i morgon.
När jag var liten var denna tillställning en av de bättre
på hela året. Släkten samlad på promenad genom
skogen på jakt efter gömda ägg. De vuxna får leta
bokstäver, som sedan ska sättas ihop och bilda ett krångligt
långt ord som Hyponeurikostiskadiafragmakontravibrationer (hicka)
Det var så mysigt, när jag var liten. Nu har jag en annan
syn på denna come togheter-tillställning.
Nu känns det mer som ett måste.
Visst det finns ju en trevlig tanke bakom det,
men är inne i en osocialinteträffasläkten-fas.
Jag vet jag är en dålig människa.

Hört rykten om värmade sol i helgen,
upp mot en 15 plus sägs det.
Så ser fram emot grillningen hos
Rebecca imorgonkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0