Godmorgon Nyköping!


Känns bra att vara tillbaka i Nyköing, för några dagar.
Det räcker sen, då har jag hunnit träffa alla jag vill träffa =)

Kom nyss hem från en timmes massage, 
påskpresent från mamma och pappa.
Hur skönt som helst, knåda ut alla spänningar jag har.
Hoppas att det blir bra nu, eller bättre iallafall.
är lite öm nu, ska andas för att de inte ska komma tillbaka.



Resan till Stockholm - Arlanda.
Trodde jag gick upp lagom, trodde tillochmed att jag gick upp så jag hade så god tid 
på mig att jag kunde ta det lugnt.
ha! visst jenny.
Alltid jag, gick där i tisdags morse i godan ro och drack kaffe och tog en låång dusch.
Allt var frid och fröjd tills jag kolla på klockan! Jisses amaila! 
Klockan hade vridits fram till 6.55 och tåget till gardemoen från nationalteatret gick 7.19!
En liten parentes med, det tar minst 7 minuter att gå till nationalteatret.
Och jag hade blåst håret!
La på ett kol och trodde i min vildaste fantasi att jag faktiskt skulle hinna!
Det gjorde jag inte.
Kom 7.21. exakt hur kul är den?!
hämtade andan och slog mig ner i väntan på nästa tåg 7.39.
paniken började vid den här tiden smyga sig på...
Tåget kom, solen sken och jag la mina solbrillor i handbagaget.
I tron om jag de skulle komma till användning när jag landat..
det var snöstorm i stockholm.
Stressade fram till incheckningen, klockan var 8.10.
Incheckning senaste 8.20!
jenny 'kan allt' larsson ställde sig i fel kö, insåg det relativt fort.
Fråga snällt en 'flygman' om jag stod rätt när jag skulle till stthlm.
flygmannen - med flyget 8.50?!
jag - eh...ja..eller...?
flymannen - Du är lite sent ute...kom här.
snällt följde jag efter och trängde mig före hela kön. ha!
en taktik det där med att komma sent månntro? =P
Gick vidare till nästa milslånga kö till säkerhetskontrollen.
väntade snällt...minuterna gick...8.31...8.36..paniken vid det här laget var ett faktum.
fråga nästa flygkvinna inom räckvidd om jag borde ha panik när jag ska med planet 8.50?!
flygkvinnan svara att jag kunde vara lugnt.
ok. andas jenny andas.
när jag nästan va framme fråga flygkvinnan ska du med det 8.50?
jag - hm..eh...ja..
flygkvinnan - då är det bäst om du kommer fram hit.
gled förbi kön, log ursäktande.
går med snabba panikartade steg mot gate 38.
självklart irra jag åt fel håll först!
Såg min slutdestination och siktade.
siste man in i planet - jenny!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0