Sex and the city.


Get carried away.
lite väl tjejig för min smak.
Carrie är inte riktigt my type of girl.
Men visst, det är en tjejfilm och jag är tjej.
Så visst den är bra, men med ett stort men.

sökt jobb som en och en annan idiot idag.
boktavligt talat trakasserat bemanningsföretag.
hoppas då verkligen på reslutat nu, kräver nog tom.
har sökt lite var och annat, eftersom jag inte vet vad jag vill.
Därför tycker jag bemanningsföretag är alldeles förträffligt.
för de bestämmer liksom åt en,
ger en ett jobb som passar liksom.
så har suttit och degat vid datorn hela dan
(vakna vid 12) och fullkomligt spottat ur vackra
och i överkant framhävande ord
om mig själv.
Jag kan minsann göra allt.
Prata är nog det jag är bäst på.
nu vill jag se reslutat för mödan!
Det är, mina vänner,
bestämt ett heltidsjobb att söka jobb.
Ingen ro och ingen vila.

Tänkte rusa i väg och köra ett body pump-pass
på mitt älskade gym här i hemstaden.
Till min förtvivlan var klipp-kortet försvunnet!
letade förgäves i fem minuter innan jag tvingade mig
själv att ge upp. Inse att denna dag får gå i vilans tecken.

känner att jag börjar nosa mig upp ur idet.
sniffa lite lätt på sommarsolen.
har haft en mörk period.
med täcket långt över huvudet.
men krafterna börjar komma tillbaka.

har kommit upp på spåret igen,
se mig omkring efter nya utmaningar.

är möjligen så att jag behöver en fast punkt i mitt liv för att må bra?
att flaxa runt och leva lite här och lite där är kanske inte min genre?
var hemma hos Sandy igår, och då börja det banne mig rycka i inredningsfingrarna.
att ha mitt, mitt eget paradis. Där bara jag finns och kan styra över mitt liv.
det blir ju ingen kostsam historia då hela mitt bo-behag står fint staplat hos föräldrarna.
kanske ska dra lite i de röda hitta bostad-trådarna?
bara för att se vilka möjligheter det finns...
men var vill jag bo då?
sthlm?
göteborg?
nyköping?
listan kan göras lång,
vilket gör att beslutet kommer
lysa med sin frånvaro.
men tanken, den finns där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0