på min gata där jag bor.


har inte riktigt nån hemadress nu, bor hos Emma..men det är ju inte riktigt hemma.
Är hemma en månad hos mamma och pappa, visst det är hemma,
men det är liksom inte mitt hem längre.
Känns lite halvt om halvt att inte riktigt ha mitt, vill ha mitt revir.
My stuff, min oanvända brödrost och min dammsugare som faktiskt
har ett namn (Rolfy) namnvalet står dock tillverkaren för. 
Hur som haver min mening är att jag vill ha min egen lägenhet,
känner att det är rätt tillfälle för det nu liksom.
Jag vet, jag vet jag har nyligen yttrat mig, minns jag men försöker förtränga,
att jag minsann inte ville 'binda' upp mig på nån lya.
Men efter en andra tanke är det nog bestämt precis det jag vill.
Få rätsida på tillvaron.

Fart och fläkt? ja. Fläng och häng? nej. och det är en hårfin skillnad.
Bara för jag vill skaffar mig bobehag betyder inte det att jag ska bli tråkig,
Tänker då inte sitta inne och titta på min dyra tv bara för att den var just, dyr.
Eller att jag ska äta hemma varje dag, bara för att använda mitt porslin.
Äter mer än gärna ute (alla undanflykter från disken är bra undanflykter)

en väldigt gemytlig kväll, hembakad paj hos Rebecca kvällen till ära =)
Har väldigt ambitiösa vänner, hallonpaj med dinkel minsann!
Skvaller, livsfilosofier och världsproblem
(som att man aldrig hittar den perfekta klänningen)
en helt klart lyckad kväll =)

Morgondagen består av uppstigning nollåttanollnoll, morgonpromenad.
Följt av frukost, styrketräning och därefter cv-skrivning.
Hinner eventuellt med en jobbsökar-runda också.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0