konstaplar i vårt vardagsrum!



Drama
 på hemmaplan må jag säga.
missförstånd i tvättstuga resulterade i galen man vilket ledde till 112.
en stund senare står det sex konstaplar i vårt vardagsrum och frågar om vi vill göra en anmälan.
Två små harar (jag och emma) ville prata förstånd med mannen (som är i 45-års åldern) och reda ut det lilla missförståndet. Men ville inte samtala med oss och vi skulle minsann ha respekt för äldre, lätt som en plätt när de äldre i detta fall beter sig som 14. Inget utrett och inget sagt, så fanns inget mer för herr konstaplarna att göra så de satte sig i sin pikebuss och åkte. Hädanefter får man trippa på tå i trappuppgången och låsa dörren ordentligt, han vet var vi bor!

What's new annars då..jobbsökanden går. Har vart på intervju på ett företag, receptionist/sekreterare.
Fick komma på en andra intervju, och det var i går. så väntar på samtal idag.
Den tjänster början inte förns den 18 augusti, så då måste jag hitta nåt innan,
vilket är sjukt jobbigt dessutom vet jag inte ens om jag vill ha detta jobb.
Verkar liksom på nå sätt nästan för serious, och de vill att den de anställer ska va kvar där (i typ flera år!) och det vet jag minsann inte om jag varken kan lova eller vill. Så om det skulle vara så att det vill anställa mig, måste jag ta mig en ordentlig funderare innan jag skriver på något binande kontrakt.

Gick upp i ottan idag, för att avboka biljetten till oslo. Tvingades för att den måste avbokas 24 h innan avgång, och avgången var 08.45 i morgonbitti. Så alltså, gott folk blir ingen resa till oslo.

Så nu sitter jag på t-centralen, ska knåpa ihop x antal cv och vandra runt i dag och sprida min själ på arbetsmarknaden i oslo. Har nog tagit mig en funderare över att jag nog vill jobba med kläder på dagarna och med träningen på kvällar/helger. Det känns bra, det känns liksom rätt.
Har nog kommit fram till att jag vill nog vara här, liksom på obestämd tid med ett tag.
Komma till ro, få ordning på mitt liv. Andas.

skatteåterbäringen från oslo är ju diskutabel, såklart har de gjort fel. de förbannat tröga norrmännen!
Visste det, visste att de skulle va nå knas med den! Kände det på mig!
Slog en signal till skatteetaten i går, kosta mig skjortat, och inget svar fick jag!
Måste ringa idag med, så de skickar en kopia av misstaget de begått.
så jag har det på papper, så jag har en grund att stå på i kriget på skatteetaten i norge.

Nu ska jag åka och träna =)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0