uh?

JOBB
Trivs bra på detta jobb.
Alla ær vældigt trevliga.
Det ær ingen stress.
Det ær fræscht.
Och ja, det ær bra betalt.
Och jag får gratis lunch.
Kan det bli bættre?
ok. det kunde ha legat nærmre en t-banestation/Trikk-station.
men det ær ju petitesser. haha. Ska då verkligen inte vara kræsen.

MÅNDAGKVÄLL
Hade en vældigt lugn kvæll hemma igår med bara Ello och Marleny.
Tog en løpar-runda længst hamnpromenaden, och nu børjar det
verkligen likna nåt. Har rætt hyffsad kondition och kan børja pressa
mig sjælv lite nu. Førut var det jobbigat att bara ta sig ut på en løpar-runda.
Tænkte løpa lite intervaller idag, om jag inte drar ett spinningpass i stællet.
Det ær iallafall helt underbart skønt och så fytt-i-rackarns kul att va inne i
træningen igen. Det ær så størt tøntigt kul och man mår så bra.

KOLLEKTIVT BOENDE
Ellos sista helg nu i helgen.
ofattbart sorgligt.
Vi har liksom bott tillsammans
sen maj. Och nu ær det slut om
en vecka. Bara sådær liksom.
Det har gått i vågor, men det ær
fullt førståeligt nær man bor så
tætt inpå varandra och på så liten
yta. Men i det stora hela har det
bara vart så størt kul och lærorikt.
Vi hade alla en depp-period då
nær høsten kom och alla påverkade
alla. Vilket æven påverkade allas
relationer med varandra. Men har
lært mig så mycket av det och ær
mest glad att vi alla hade vår
gemensamma depression på var sitt håll:)
Tycker så mycket om alla jag bor/
har bott med men det ær først efteråt
man verkligen inser hur mycket man
tycker om dom. Nær de førsvinner liksom.
Nær all vardag førsvinner och det blir mest
bara tomt, det ær då man inser hur
jævla bra de ær och hur mycket man
saknar dom :)

RESA
Om mindre æn en månad ligger
Sara och Ello och steker på bondi
beach med surf-dudesen inom sikte.
Avundssjuk?
Ja, men vafaen jag och  Carran drar
ju till costa rica, mexico så vad finns
det att va avundssjuk på. egentligen.
På torsdag ska vi till kilroy och kolla
upp alla detaljer och priser.
Ska inhandla min billabong bikini
sen ær jag klar før avfærd.


TREVLIG ÖVERRASKNING
Fick ett trevligt samtal, det ær alltid uppskattat :)
Gør liksom hela dagen lite bættre.
Sitter hær med ett sådær tøntigt lyckligt leende
på mina læppar. Tænk vad mycket så lite kan gøra
Fick æven ett mindre trevligt samtal från min
kontaktperson på manpower. Det hær med
att kombinera två olika bemanningsføretag
ær inte alltid uppskattat från deras sida.
Men hey, jag måste ju tænka på mig sjælv.
Så har væl bränt mina broar på manpower.
Men feriepengarna blir uttbelda i februari.
Vældigt vælkommna. Då betalar jag ut Ello
ur lægenheten sen så betalar vi vår resa.
Detta blir hur bra som helst.

GRATTIS FARSAN
De ær inte 30 længre
alltså, och jag ær inte
15
. Tiden går då inte
så sakta som i många
lägen skulle ønska.
Men det ær bara att le
och leva før varje dag :)
Idag fyller farsan 50år.
Han och mamma ær
på spaa och njuter.
Det kan jag lova att
jag definitivt ær avunds-
sjuk på, utan tvekan.
Det vore nåt i vinter-
mørkret. En liten upp-
fræschning. Man å
andra sidan før att
tjata om det en tredje
gång. Vi drar faen snart!
och kommer min vita
vinterblekfeta kropp bli
sådær underbart vackert
brun, sen det dær med
muskler det fixar vi på
surfbrædan :P

Ska la fortsætta jobba lite på mitt sjuukt upptagna och stressiga jobb.
Ta en runda och rydda lite. Ta en kaffe kanske. Såhær efter lunch :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0