Jag vill liksom va kapten på mitt eget skepp.

helt underbara!




2008

Nytt år, nya løften.
Nya erfarenheter, nya utmaningar.
Ser fram emot 2008.

Nyårsafton firades med tapas i vår vindsvåning på parkveien i oslo.
Mingel, kæra vænner, cava, fyrverkerier och hångel.
På morgonen blev det pannkaksfrukost hos oss før alla.
Sen umgicks vi alla hela dan, kolla film, kramades och bara var.
Älskar att ha mænniskor runtomkring mig.
Minns nyår 2007 som att vore igår.
Dan innan flytta jag hit till oslo.
Så har vart i oslo ett helt år nu.
Tiden går så fort, jag hinner knappt med.
Hinner inte tænka efter och hinner inte ta in alla hændelser.
Jag hænger inte med, jag vet inte vad jag vill.
Måste man veta vad man vill?
Nær ær det dags att bli vuxen, nær ska man vara vuxen?
Nær blir det før sent att ta tag i sitt liv.
Trivs vældigt bra med allt som det ær just nu.
Jag behøver ingenting, ær inte beroende av nånting.
Førut ville jag alltid ha det senaste.
De senaste, dyraste klæderna.
Den snyggaste lægenheten, det roligaste livet.
Allt var så himla viktigt.
Nånstans på vægen tappa jag det jag tyckte va viktigast av allt.
Och jag mår så himla mycket bættre nu.
Jag skiter fullstændigt i om jag har samma jeans två dagar i rad.
Att vi bara har en tv med två kanaler och båda ær helt suddiga.
Bryr mig inte om att køket ær fullt av disk eller att jag ær arbetsløs.
Jag bara ær, har inga måsten, inga krav.
men man kommer aldrig ifrån alla bekymmer.
Vill vara bekymmersløs, som man var nær man var liten.
När sommarlovet var lika långt som hela läsåret.

egentligen behøver jag inte bestæmma mig før något.
Men har någon cell i mina hjærna som sæger att jag måste.
Kan inte bara låta det vara, de ær de hær førbannade tankarna som snurrar i mitt huvud.
Jag vet vad jag vill ha nær det gæller killar, varfør nøjer jag mig med mindre?
eller gør jag inte det?
Man kanske aldrig hitta den som ær helt perfekt, men om man hittar den som ær perfekt just før en sjælv så kommer alla svagheter' inte betyda nånting. før allt dåligt kommer væga upp det dåliga.
Det ær då man vet att det ær den rætta, men hur hittar man den då?
Ær han rætt från børjar eller væxer han in i det rætta?
Ska inte tænka så mycket, jag vet.
Det ær bara så førbannat svårt. rackarns.

Vill bara boka resan till costa rica, mexico nu.
Så vi har biljetten.
Det skulle kænnas så rackarns skønt.
Blir nog att vi kommer tillbaka till oslo efter.
Kænns så nu iallafall.
Trivs vældigt bra hær nu, och flera vænner ær kvar hær.
Carro och jag pratar om att dra till st anton en månad efter costa rica, mexico.
Det vore helt størt kul och sen dra till oslo efter det och spara pengar igen.
Allt jag vet ær jag inte vill tillbaka till nykøping iallafall.
Men vet inte varfør jag har ett behov av att veta vad jag ska gøra i vår.
Egentligen behøver jag ju verkligen inte veta.
Før nu har vi sagt upp lægenheten hær,
så jag har ingenting som ær mitt hær snart.
ska sælja møblerna och jag tænker aldrig mer stå på ett kontrakt før en lægenhet i ett kollektiv.
Vill inte ha det ansvaret och vill inte nåt mer som ær mitt æn mina væska med klæder.
Men kan helt klart tænka mig att bo i kollektiv igen.
Tycker faktiskt att det ær lite kul, och skulle kænna mig så ensam om jag bodde sjælv igen.
Kænns liksom ensamt nu nær vi bara bor tre i stællet før fem i vår tvåa. haha.

Blir till att søka jobb idag, eller i morgon :P
Kan la få ha en dag ledig iallafall :)
Vill ha ett lagerjobb nu, ær sjukt less på att jobba i butik.
Det ær inte alls lika kul att jobba i butik i norge.
Folk ær inte så trevliga och arbetsmoralen ær typ kørd i botten.
Så det ær faktiskt inget før mig.
Orkar inte anstrænga mig nu, vill bara gå till jobbet och gøra det jag ska
och sen inte behøva tænka på det mer.
Så ska tjata lite på min kontaktperson på manpower.
Hon kan nog fixa nåt, hoppas jag.
Vill bara ha ett vælbetalt, dagsjobb med øvertid.
Det kan væl inte va så svårt? :P







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0