Instängd på en buss mellan Göteborg och Oslo.


Upptryck mot rutan bredvid en større man som luktar oduschat nyduschad.
Med læslampan likt en strålkastarna lysandes rætt in i tankarna drar jag førsynt ner møssan och før øver hørlurarna till ipoden øver øronen.
Førsøker førgæves rætta till kroppen før att minska på sveda och værk.
Mannen bredvid andas så tungt att varje andetag blir till en støt genom min kropp
då hans kroppstorlek ær av stl L och fyller halva min sida av sætet utøver sitt eget.
Trænger undan irritationerna och vilar mina tankar på J.
Fantiserar mig bort och blir under loppet av bloc party's modern love sådær løjligt glad.
Ær førnøjd med helgerns uppenbarelser och kænner mig sækrare æn nær jag vaknade ofattbart trøtt på lørdagsmorgonen och tvingades att gå upp før att ta trikken till bussterminalen och børja min resa till Göteborg. Under loppet av tre sekunder førbytts mitt løjliga leende till rykande ilska genom ett telefonsamtal.
Vældigt ovælkommande skvaller från lørdages festnatt førændrande hela mina tankar.
Jag puttades ner från mina små rosa, fluffiga moln.
Rakt ner i det kokande röda h-vetet. Førsøkte førbrilt simma, men trycktes ned under ytan gång på gång.
Kændes som de små 666-djævularna hade boxningsmatch och min mage var deras slagpåse.
De hoppade på mitt huvud så hårt att mina tankar gick i tusen bitar.
Kvar fanns ingenting.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0