Mitt nya place...


Är precis så underbart som det ska!
OM än inte ännu mer underbart än jag föreställt mig.
Det är litet, men kommer passa mitt singelliv
som handen i hansken. Har gymmet en trapp
ner, behöver inte ens gå ut utanför porten!
Sick! Utanför porten finns storgatan,
med alla dess frestelser. Nära till allt,
nära till mitt lya liv. Idag dansar jag på rosor!

Tillbaka till pysslandet, lyan börjar ta
form men än ser jag inte slutet i tunneln.
Är hos m & p för att hämta skruvmejsel.
Ska sätta uppgardinstång. Hur sätter
man upp en gardin stång
, det är väl inte svårt?

Ska tapetsera om den gräsliga hallen som
för tillfället pryds av en äckel-röd tapet.
I samma veva passar jag (inte jag men)
på att slänga upp en fondvägg i v-rummet,
som jag kamma hem på tradera.

Mitt sovrum är ett indiskt tempel fyllt med
kuddar och i mitt kök regerar Marilyn Monroe.
Min nya lya är ett faktum och jag är tillfreds.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh, vad roligt för dig! Du måste visa fler bilder snart!

2008-12-08 @ 13:16:54
URL: http://www.metrobloggen.se/heartbeat
Postat av: sandy

tapeten va verkligen fin alltså. Är lite av ett fan när d kommer till medaljonger.

2008-12-09 @ 23:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0