Vad gör man en regnig dag?


Jag har absolut ingen aning om vad jag ska göra idag.
Det regnar! Rättning: Det öser ner!
Ska träna när jag druckit upp kaffet, men sen då?

Förslag någon?

STOCKHOLM
Ska eventuellt börja packa lite smått..men hur kul är det?
Känns lite jobbigt att jag ska vara i stockholm, även fast
det är nära, jag vet, men kommer sakna alla här så mycket
ändå. Vill kunna bara gå för att träffa dom, vill inte vara
långt ifrån dom. Dom jag mig hel. Mår så mycket bättre
när de finns nära, behöver mina vänner. nära.

Om en vecka är vi på Zakynthos!!!!!
Känns mer än underbart nu när det
regnar så sjukt mycket. Det känns
mindre underbart att jag börjar jobba
om två veckor. Den känns hård och
besynnerlig. Hur ska detta gå?!
Kommer jag trivas, blir detta bra?

LIV-KRIS
Nu fick jag en släng av livs-panik.
jag som hade jobbat bort den de
senaste veckorna..
Ibland (ofta) vill jag bara fly.
Fly från alla måsten och krav.
Bara försvinna till där ingen
kräver något av mig. Finns det?
Men egentligen vet jag inte vad
jag vill fly från? Vänner som
älskar mig, famlij som älskar mig?
Det är ju en jättedum idé och jag
skulle ju bara må sämre. Men
ändå kan jag inte låta bli att fundera.

Vet alla verkligen vad dom vill?
alla dom som pluggar på nån
fancy linje till nåt pampigt stort,
hur kan dom veta att det är det
dom vill jobba med. Resten av 
livet, för man kan ju knappast 
studera till nåt, få en världs-stor
studieskuld och sen inte jobba
med det? Då är man ju idiot. 
Det där med att ha nåt att falla
tillbaka till köper jag inte.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0