second time around



 
Right now everything you want is wrong,
Right now all your dreams are waking up.
I wish I could follow you.
Freedom.
Things will never be the same,
the sun is trying to kill the moon.


Har så många tankar, så många funderingar.
mitt liv är just nu way to complicated för att jag ska kunna fungera.
Har så mycket inom mig som vill ut.
så mycket jag måste reflektera,
så mycket att berätta.
Men jag får inte fram ett enda litet ord.

JAG STÄDA?
ja faktiskt, otroligt nog fick jag
noja igår och sprang runt som maniac i hela lägenheten och städade, plockade och donade.
Resultatet blev väldigt fint, har vart på ikea och fixat lite myspys till lägenheten.
börjar bli lite mer ordning och reda nu.
mer hemtrevligt och mysigt.
håller alla mina tummar och önskar innerligt att vi kan hålla det fint nu. det är ju svårt när man bor 5 tjejer i en tvåa, men det är just det att när det är saker överallt blir det nästan obeboligt.
feng shui har jag hört, det är nåt det.

CHARM-SKOLA KILLAR
Tittade på film i min säng i går, kan man bli mer förälskad i jude law, the holiday. Gosh, på riktigt det är helt galet. charm-skola killar, kolla på the holiday.
känns skönt att ha tvn på mitt rum nu med, så man får lite mer avskildhelt, så mycket det går vill säga.
tror det kan behövas i höst. en tv på fem blir lite..
har köpt en jättefin kaktus, min nya kärlek. finns alltid där och gör en glad :)

VINGAR
gick upp klockan fyra i morse, knatade ner till national teatret och tog tåget till gardemoen.
fick sitta och vänta en timme, men hellre det än att komma försent och inte hinna med. det vore så himla trist.
lyfte, jag älskar att flyga, finns ingen mer underbar känsla. så vackert.
Gick löjligt fort, nu sitter jag här på arlanda och väntar på att tåget til nyköping ska gå.
Ska bli så underbart att komma hem, saknar alla så otroligt mycket.
bara få vara med alla jag tycker så mycket om. bara vara.
obeskrivligt underbart.
 andas kärlek.

SMÄRTA
på fredag blir det frivillig smärta, ska bygga på min tatuering. spännande.
suttit och tittat i tattoo magazine hela resan, tack daniel. fin tanke och väldigt uppskattad :)
så vill ännu mer nu att det ska vara fredag.

my mind is gone drifting again

HÖST
jag både gillar och ogillar hösten. börjar tänka så mycket. hela jag blir en enda stor röra av tankar.
det är mysigt med långa höstpromenader, lugna fikastunder och stillsamma filmkvällar men samtidigt..
allt blir så lugnt, så stilla.
tända ljus, mörker.
det är som uppbyggt för att bli kärlekskrank och deprimerad.
vet inte om jag gillar tanken av att inte ha någon när det blir höst på riktigt.

VÄNSKAP
hur kan man veta när vänskapen man har på riktigt?
vad är det som gör att man stannar och förblir vänner?
vad gör man när man känner att man inte vill vara vän med någon för att man påverkas negativt av denne.
vad gör man när man mår dålig av vänskap?

varför är den här världen vi lever indelad i kategorier, varför kan inte alla respektera alla och varför påverkas man så mycket av hur andra ser ut?
är det inte personen bakom utseendet man är?
jag tycker inte om att man dömer eller att man blir dömd innan man känner personen bakom ytan.
hur kan man veta att den andre inte är ens 'typ' när man inte gett den en chans?
ogillar starkt hur dömande vi är.

jag älskar mina nära vänner och är så glad att jag har riktiga vänner i mitt liv. 
värderar vänskap väldigt högt.
saknar att ha er nära
.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0