Att lyckas lycka är helt rätt inställning


LÖRDAG
var helt ledig i lørdag, viljet var vældigt skønt før som omvæxling.
hade en heldag med brudarna
(førutom linda, hon tvingades knega i kantinan på IKEA)
men resten av drittpakken var med :)
var uppe med tuppen før vi tænkte att vi skulle hinna med ett svetting træningspass,
till vår fasa insåg vi att friskis (som før øvrig ligger høgst på min - lista) inte øppna førns 11.30.
jisses, de vill typ inte att man ska træna.
sjukt besvikna blev vi.
men tog oss i kragen och drog oss ner mot stan rætt skapligt.
Vandra runt i affærer. lyckades hålla mig ifrån att shoppa, något større :P køpte enbart nødvændigheter.

Lunchade på Tullin Cafe, som har jordens goaste mat.
tog dock vældigt lång tid att få maten, så blev rætt otåliga och fruktansvært hungriga.
så nær vi væl fick maten slængde vi i oss den och rullade hem.





LÖRDAG-KVÄLL
Påbørjade kvællen fest på sekunden vi kom hem,
sen bar det av till Adinas bror på førfest. ellos begær førde oss vidare till en annan fest.
som dessværre visade sig ha tagit slut nær vi væl var framme.
så vandrade ner mot stan med vinaren i en påse i ren alkis-anda.
lyckades få i mig det sista och lyckades ringa før många fyllesamtal
(jag har så tråkigt-jag ær ensam-var ær ni-samtal)
kom till en punkt då jag tillochmer klæckte ur mig att de inte alls behøvde skynda sig men jag inom en snar framtid ber på mina bara knæn.
naturligtvis hade jag inte bara knæn. det ær numer høst i oslo = apa-kallt och inte alls bara-knæn væder.
på grund av minderåriga i vårt sællskap hamnade vi på ett 18-års stælle. det var la sådær.
alla hånglade med alla och jag kænde mig øverflødig.
blev ihoptisslad men flydde fæltet.
jag solo vs oslo nattliv.
resulterade att jag gick hela vægen till st hans haugen. jisses amalia vad det kændes i mina føtter dagen efter.




SÖNDAG
vaknade med jordens tyngdsta huvud. hade inte en tanke på att så många drinkar och en hel vinare skulle kunna åstadkomma den trøtthet jag upplevde nær jag vanka. eh?
tog tag i mig sjælv illa kvickt.
Alla tjejorna var hemma så myste hela dagen med hembakad pizza med en ananesisk mur  och flera filmer.
så himla mysigt i vår lægenhet, tycker om alla så mycket.
Sødagsdagar med chipsbågar ær de bæsta :)




MÅNDAG
låång dag på jobbet, vældigt lugnt och vældigt få ordrar så sitter och snackar massa strunt hela dagarna.
det ær ju rætt trevligt men jisses va svårt det kommer att bli att jobba på næsta jobb man har.
som det ser ut nu så kommer jag trots allt vara kvar på samma jobb. till vidare i allafall. de ær så bra betalt och det har løst sig med skjuts så ett tag till blir det, får se hur længe jag pallar.

PABLO FRANSISCO
måndagskvæll blev det ett besøk på oslos konserthus før lite pablo fransisco.
grymt bra komiker føre www.flipisfunny.com sjukt rolig kille.
Pablo, visst pablo ær ju pablo och det var sjukt kul att få se honom. men ændå, han ær nog lite øverskattad. eller inte øverskattad men alltså, han står ju mest och gør en massa ljud. och det ær han visserligen sjukt bra på, men han ær ju inte så rolig. alltså, han ær bra på att hærma kænda mænniskor och så man han drar ju liksom inga skæmt? fatta inte den. komiker ska væl dra skæmt?

TISDAG
grattis mamma :) ledsen att jag inte ær hemma och kan ge dig en kram. skickar en släng-kram! :)
sjukt jobbigt att gå upp i morse. rackarns vad det ær mørkt ute nuførtiden.
vill inte ha høst. inte det minsta, inte alls.
gillar det inte.
sinnessjukt långtrist på jobbet. eller egentligen ær det væl rætt skønt med what the hell vill nog hellre faktiskt jobba nær jag ær på jobb.
ska væl inte klaga, før jag kommer klaga sjukt mycket nær jag får ett jobb dær jag fakiskt måste jobba. :)

funderar på att ta en svæng om till nykøping igen i oktober. saknar alla så mycket. vill træffa dom,
æven om det bara blir før en helg så vore det så mysigt :)

kan inte sluta tænka øver hur det skulle vara om det vore annorlunda.
om det inte vore den situationen det ær.
skulle det inte finnas några hinder då?
vad jag vet iallafall ær jag tycker om tanken på att det vore annorlunda och jag tror att den ær lite farlig.


Annars ær jag nog praktiskt taget strimlad nær jag kommer till nykøping næsta gång.
jisses vill inte ens tænka på det, æn mindre tænka på att træffa min strimlare.
attans vad jag egentligen ær en dålig mænniska.
man gør faktiskt inte så och det finns ingen bra usrækt.
men det ær ingenting jag ångrar och inte heller vill få ogjort så jag hoppas inte det sårar dig allfør mycket,
før det ær inte min mening.
tænker faktiskt tænka på mig denna gång,
det må vara egoistiskt men du finns inte længre i mitt liv och jag måste tænka framåt och jag ær ledsen att jag kørde øver dig.


Jag har en dålig dag i dag.
kænner mig ynklig och vill bara ligga hemma och kramas.
alltid samma visa nær det børjar bli høst.
førsøker se positivt på høsten...
långa mysiga høstpromenader i solen, ligga hemma och soffan under filten och glo på film med en tekopp i handen, långa fikastunder på cafeer kan fortsætta med mina positiva tankebanor hur længe som helst
men det kommer ændå ha samma slut. med vem?
Tycker inte om att kænna att kænna att det ær otillræckligt med mina vænner,
tycker inte om kænslan av att vilja ha nån att hålla handen. tycker inte om den, før jag inte har det.
samtidigt, vet jag inte om jag vill ha det.
om jag vill ha allt det som det innebær att vara i ett førhållande.
vill bara ha de bra sidorna att førhållande, och det ær farligt.
jag inte fundera så mycket.
tænker slæppa den hær tanken nu.
slå mig om jag næmner det igen.


dagens playlist
maria mena - my lullaby
jason mraz - I'm yours
john mayer - lovesong for no one
jose gonzales - love will tear us apart
ben harper - forever
ben harper - not fire, not ice
ben harper - in your eyes (aocustic)
Lars winnerbæck miss li - om du læmna mig nu
kaiser chiefs - na na na na naa
tiger lou - second time around







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0