vampyrtänder, kaninkostym?


hærliga, ælskade trappor. tio, jag sæger det igen så ni fattar hur många,
tio av dessa trappor ær det upp till vår mysia takvåning.
ska man ha en takvåning, ja då får man minsann betala før det. både fysiskt och psysiskt.
motionen kommer som en gris i sæcken och kontot ekar av tomhet. øverdriver..eh? ok lite. så farligt ær det inte.


Nær jag var arbetsløs, ok ær arbetsløs igen (drar den histiorien snart)
så var jag ute på långpromenad i japansk anda.
en vænda till frogner parken och erkænner det blev ett och annat paparazzi-foto på alla de fina husen,
men skonar er me de fotona før denna gång.






nu tillbaka till de dær med att jag ær arbetsløs, igen.
sa upp mig från mitt jobb som jag haft sen jag kom hit før tio månader sen.
før lagret har flyttat och det blev alltfør jobbigt att ta sig ut dit.
var på manpower igår och fick jobb på standard heter det. som buttriks ungefær.
visst apa-kul tænkte jag.
tji fick jag.
rackarns vad det kan bli fel nær man inte riktigt helt och hållet førstår norska.
jag hade stora problem kan jag lova, kænde mig mest i vægen och så otillræcklig.
gillar inte den sitsen.
ok om jag jobbat i en klædbutik, då har man ændå koll på vad det finns før sortiment.
trøjor, byxor jaddijaddi hur lætt som helst i jæmførelse med vampyrtænder, kaninkostymer, elvisperuker.
och sen førsøk førstå det på norska.
hallelulja jisses amalia, jag var hjælpløs.
kænde att det inte riktigt var min grej, så nu ær jag inne på lager igen.
inte så værst kul, men vafan jag ka va hær tre månader till.
de tre månaderna ska jag jobba, sova, æta och spara alla små slantar som kommer in på mitt konto.
har inte tid att leta efter kanindrækter och førklara hur man sætter fast vampyrtænder.
vill bara gå till jobbet, gøra det som skall gøras utan att behøva tænka och anstrænga mig sinnessjukt mycket, få mina pengar och sen dra till costa rica i februari.
så lager var det ja.

carran har kommit nu! :)
reseplaneringen børjar :)
vill bara åka nu!
varfør kan jag inte vinna en miljon,
eller skulle kunna nøja med mig hundra tusen
før att inte va kræsen.
måste man køpa en lott før att vinna?
eller kan bara ønska.
anden i flaskan finns han?
ær rætt nøjd med om han bara betalar flygresan med,
kan stå før fickpengarna sjælv.

ska snart fika med carran,
ta en runda till kilroy och kolla priser
køpa ett værldsatlas kanske?
wiiiihohohohohhoo!
snacka om att vi kommer va negerbruna!
længtar så jag spricker!





Kommentarer
Postat av: Lina

Jenny Jenny.. hur är det?
Hur länge blir ni borta?
Är det någon/några som har planer på att hälsa på er när ni är ute på er resa.. Jag är iaf det!
Ta hand om dig.

2007-10-26 @ 10:46:58
Postat av: jenny

Lina:
vi åker i feb och ræknar med att komma tillbaka i juni. men beror på pengar.
ja, vi ska træffa en kompis som ær på costa rica nær vi kommer.
sen ær dessan lite sugen, men hon tror inte hon har råd.
jag hør av mig snart. puss.

2007-10-26 @ 13:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0