tillbaka i oslo.

I believe I can fly! I believe I can touch the sky!


älskar att flyga, det ær en sån frihetskänsla.
men det ær rætt trist att flyga sjælv.
och sjukt segt att ta sig dit, visserligen smidigt med tåget,
men det ær ændå så sjukt långtråkigt.
fyra apa-tunga væskor och knapert med tid till incheckningen,
sjælvklart går jag kæpprættåthelvete fel.
går till terminal 5 i stællet før terminal 2 dit jag skulle.
kul att det ligger længst ifrån varandra møjligt.
tåg flygbussen, men ændå sjukt irriterande.
flygresan gick smærtfritt.
gången från flygtåget hem till lægenheten,
uppfør alla tio trappor var allt annat æn smærtfritt.
jisses amalia jag var trøtt, jag var varm
och jag hade ont i hela min kropp.
kænde mig længst ifrån tipp-topp man någonsin kunnat.
lite catch-up med linda och ello.
sen bar det ivæg till jobbet,
sjukt less.
denna vecka sen kastar jag handduken,
nu ær det fanimej nog.
innan jag får psykiska men resten av mitt liv.
vemodigt att åka från nykøping,
eller inte nykøping mest alla jag tycker
om som bor i nykøping.
kændes tungt i mitt arma hjærta.



væntan på væskan ær alltid lika kul,
men denna gång fick jag mig faktiskt
ett skratt.
kolla in mini-væskan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0