långsamt låter vi den vakna..

..den plats dær du blev min.




Fredagen førdrevs med sconesbakning och walk the line.
Har sett den hur många gånger som helst men den ær lika bra varje gång.
avslutade med att dreggla øver orlando bloom i haven, før femhundraelfte gången.
kom att tænka på simon, sist jag såg haven var med honom.
hørde av honom før ett tag sen faktiskt, han ska ut och resa nærsom.
fan, han ær ruskigt het. rackarns att han inte hade alla hæstar hemma då vi træffades.
ær hur nog en vældigt fin kille annars. 

LÖRDAG
 IKEA-utflykt med carran och sara i lørdags. inhandla ljus (eftersom elementet i vardagsrummet inte vill fungera) och en madrass till carran. hælsa på linda och ello som før dagen jobbade i bistron.

spåra ur på barnavdelningen bland kattøron, getingar och spaecade rymdhattar bland annat.
sen blev det IKEA-pyssel och lite stædning.
nær ello kom hem vispades grædde med ballongvisp (ett evighets gøra) och sen åts kladdkaka så det stod hærliga till :)


SÖNDAG
Vaknade tidigt i morse, vann en timme før vintertidens hærliga vistelse.
tænkte ta mig ut på en morgonspringtur men vædret tillæt inte.
blev søndagsfukost med carran, tænda ljus och grøt :)
sen samla vi gænget och tog trikken till Blå på grunerløkka.
dær væntades marknad och våffelfrestelser.
lyckades hålla plånboken i styr och handla faktiskt ingenting æven fast det lockade.


Fanns sjukt mycket fina smycken.

och second-hand væskor, skor bl a till en oændlighet. riktigt fina grejer.
Både sara och ello gick dærifrån med varsin kasse.


sara Posear med nya væskan :) 



BLÅ


Efteråt blev det en promenad på jakt efter ett cafe.
irra runt ett tag och blev snuvade på en soffa på ett mysigt cafe,
slutade med att vi tillslut hamna på samma cafe men i en annan soffa.


Væl hemma drog vi igång matlagning vilket resuterade i tacos!
proppmætt tog jag mig i kragen och drog mig upp ur soffan och pallra mig hit.
lova att komma hem med hyrfilm och en daim till sara.


fick ett ovæntat telefonsamtal i natt.
nyfiken i strut va jag sjælvklart tvungen att fråga
varfør detta ovæntade samtal på en lørdagsnatt.
tror jag ångrar den frågan lite, eller egentligen inte.
men samtidigt varfør liksom?
till vilket nytta har jag det?
ville tydligen veta om jag lever.
det frågar man halv tre en lørdagsnatt?
snælla, låt mig bara vara.
lev ditt liv, så lever jag mitt.
vi kan inte vara vænner,
det fungerar inte.




denna arbetsløshet gnager i mitt tankesystem.
ær lite nervøs, tænk om?
tænka om jag førblir arbetsløs?
då spricker alla mina planer.
allt jag lever før nu,
kommer då rinna mellan mina fingrar.
ge mig ett jobb, tack.

det ær ruskvæder ute idag,
tænkte jag skulle ta mig ut
på en løparrunda ikvæll men
ser mørkt ut nu. ser ut som
mina planer blir tvugna att
flyttas till i morgon.

funderar på att komma hem en svæng næsta vecka?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0