Receptionist før en vecka.


Sitter vid sentralbordet (reception) på ett føretag vid brynseng, førsta dagen av fem.
Jisses amalia, det dær med att førstå norska genom telefonen.
Den jobbar jag på, før fullt. går sisådær. men whatthehell det får de stå ut med.
De mumlar ju så førbannat.

Åkte nattbussen, førsøkte få lite sømn.
Men man sover omøjligt bra på en buss.
Så min kropp værker och huvudet hænger i riktigt med pga sømnbrist.
Ska hem och sova nær jag slutat.
Tænkte ta mig ut på en løpartur, men får se hur det blir med den saken.
Ger ændå ingenting om jag inte sovit ordentligt.
har inte hunnit med att kænna att jag kommit tillbaka till oslo æn.
så blir nog en lugn hemmakvæll med lite catch-up från helgens bravader.

Åkte tunnelbana i morse, trevligt før omvæxlings skull.
Se lite folk och komma ut lite, plankar såklart.
Nær det ær så barnsligt lætt att planka så køper jag ju inte gærna ett månadskort før 750:-
Då åker jag hellre dit nån gång och betalar 900:-
Har lyckats hålla mig från kontrollanterna hitills, førutom en gång.
Men ræknar man på hur mycket jag "sparat" på det så gør det ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0