när det regnar, kom hit och gör mig dag.


Det regnar i oslo.
Det ær mørkt som att det vore kvæll,
och jag jobbar..kan det bli værre?!
Kan jag bli mer bitter?
Ne, det ær fanimej svårt.
Næst sista dagen på detta dritt-jobb.
Det ær något jag verkligen inte ær bitter øver.
Sen att jag blir arbetsløs efter nyår, och det, det ær bitterhet i allra høgsta grad.

Men annars ær det mesta frid och frøjd.
Det ær tomt i lægenheten, både på gott och ont.
Det ær otroligt skønt med lite space och man kommer nærmre varann.
Men det ær så tomt, ær så van vid att det alltid finns någon dær.
Vissa dagar har jag velat spytt på att det alltid finns någon dær.
Men nu, nu vill jag bara att de ska komma tillbaka!
De 'spy-dagarna' va så få att de verkligen inte væger upp tomheten nu.

Sen nyår, ser fram emot det..men inte så som jag brukar.
Man har alltid så høga førvæntningar på nyår.
Allt ska alltid vara så ouppnåeligt perfekt!
Sællskapet, vædret, stællet, maten, outfiten allt ska vara bættre æn bæst!
Och varienda år har det blitt pannkaka av allt!
Detta år kommer nog nå upp till mina førvæntingar.
I år finns inga krav, inga måsten och inga 'hit-dit-utgång-fester'
Vi ska vara hemma hos oss, jag och carran (ello drar sin kos till halmstad)
Så vi har bjudit till fest hemma hos oss.
De vænnerna som ær i oslo :)
Vi ska laga mat tillsammans, leka lekar (hela havet stormar, charader, virrpanna osv) och dricka cava och en massa drinkar och vin. Sen ska vi se på fyrverkerierna från akerbrygge ifrån vår balkong. Vi bor høgst upp så vi har utsikt øver hela himmlen ner mot akerbrygge. Efter drar vi vidare till en hemma-fest hos en jobbarkompis till carran.
Detta år kommer bli perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0