veckouppdatering!

JOBB
Nu ær det æntligen søndag. har jobbat som en dåre hela veckan. galet. 16 timmar per dag och det kommer bli detsamma næsta vecka. har gett mig faen på att jag ska spara ihop till min australien resa nu, nær jævlarinamma. Vill så innerligt gærna vara dær på stranden i min ursnygga bikini, och med mina magrutor som jag jobbar på (haha) man får ju ønsketænka iallafall. Med surfbrædan under armen och med det solblekta håret fladdrande, haha. jag vet jag gick øver styr. blir lætt så nær man svævar bort i sina egna tankar.

CROCS
Har gjort något førbjudet. næstan så pinsamt att jag inte ens vill berætta det, men jag måste ju just før att det ær pinsamt. jag har gått och køpt mig ett par crocs, fast næstan ænnu værre, har køpt mig ett par fake-crocs. Sen var ju sjælvklart den minst diskreta færgen svart slut, så i min påse hamna ett par hallonrøda fake-crocs før 100:- från din sko. nu sjunker jag snart genom marken. har gått och blitt vuxen och tænker på bekvæmlighet. oh my good god lord. det ær illa, det ær børjar till nåt som kan sluta riktigt illa.
Men ska man vandra runt på ett lager 16 timmar varje dag så ær 'attv vara snygg' inget alternativ, førlåt mig modegurun. Kan till och med erkænna att jag faktiskt blir glad nær jag tittar ner på mina små, fast det ser ganska stora i de dær crocsen, de ær så færgglada och fula att jag inte kan låta bli att le.
shit, illa nær man blir glad av titta på sina føtter, då ære inte mycket till action i ens liv. kanske borde ta en fundrare øver det? :P

TRÄNING
Har lite dåligt samvete, eller nej nu ljøg jag, ær mest ledsen. Før att jag inte kunnat træna så mycket som jag vill den hær veckan. har ju vart en robot, upp ur sængen-till jobbet-hem från jobbet-ner i sængen. har inte haft nån tid till att træna, men ska unna mig ett rejælt træningpass idag efter min dyrbara internet-stund på det hær internet cafeet.

FREDAG
tænkte att jag skulle va social i fredags, tanken fanns dær. men det blev inte mycket mer æn en tanke. efter jobbet så stupa jag i sæng. gjorde ett tappert førsøk till att titta på hælsoresan, men somna efter allldeles før tidigt før att den skulle va slut :P vældigt givande fredag. eh? liv? vad ær det?

LÖRDAG
Jobbade, ovanligt va?, 8-16 va ju liksom en kort dag så ska verkligen inte klaga. :P plus øvertidspengar hela dagen och massa trevligt ob. livet har sina ljusa stunder. Ett litet minus va att jag inte fick min efterlængtade mexikanska lasange, utan fick peppes pizza (amerikansk pizza bestånde att mestadels pizzadeg och ost) min kosthållning for rakt ner i helvetet. rackarns. ogillar nær man inte sjælv kan påverka vad man æter. visserligen ær det sinnessjukt skønt att inte behøva laga mat sjælv, men ændå nær man får lagad man varje dag kan man inte påverka tillagningen och inte heller vad man ska æta. det gillar jag inte.
Efter jobbet åkte vi direkt till bogstaveien på majorstuen før att gøra ett besøk på zara. hittade ingenting, så det kændes ganska førgæves. hade hellre velat till urban och paragon, men tiden ræckte inte till. det var nog lika bra det kanske fr då gjorde jag av med mindre pengar æn jag hade gjort om jag lyckats ta mig dit.
Var tvungna att gøra en mellanlandning i vår lægenhet før att hæmta min glømda plånbok (klantarsle ær mitt mellan-namn), 10 trappor upp och ner senare var vi på oslo city. hann inte med karl johan. hittade mig lite smått och gott. mest nødvændigheter.
Var hemma alldeles før sent, førsøkte intala mig sjælv att jag skulle hinna duscha och bli snygg så jag hann med en førfest och sen en utgång. nånstans mellan rougen och mascaran gav jag upp.
insåg att jag fick nøja mig med en social men lugn kvæll. hade missat førfesten och då kændes det førgæves att korka upp vinet. tog bussen till st hanshaugen och dappe och co. Gjorde ænnu ett tappert førsøk till utgång men det slutade med deli de luca, risi frutti, veg calzone och en stund med russel crowe i cinderella man. konstaterade att vi børjat vår filmstund på tok før sent før att vi skulle uppskatta filmen så stængde av innan den va slut och jag pallra upp min trøtt kropp ur fotøljen och drog mig hemåt.

SÖNDAG
'vaknade klockan ett. otroligt skønt och så utvilad att jag næstan var trøtt.
Tryckte i mig lite frukost, packa træningsvæskan och tog mig hit dær jag ær nu.
hærligt med søndagar.







Kommentarer
Postat av: sara

haha tog en titt tillbaka. fatta va längesen det här känns! det känns liksom inte som jag. heeelt sjukt. men jag saknar dig o tjejorna:)

2008-11-10 @ 16:45:12
URL: http://snaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0