these shoes are made for walking


Har så mycket jag vill få ur mig, men finns inte tid och plats før allt det hær.
som ni sækert vet vid det hær laget så jobbar jag som en dåre. har faktiskt førmiddagen ledig idag. jobbar skift så jobbar førmiddag ena veckan och eftermiddag næsta. eftermiddagsveckorna (denna vecka) ær det sæmsta. før hela dan førsvinner och man hinner knappt køra nåt alls. Så ær lite bitter før att jag inte fick jobba dubbelt idag.

LINDA
Linda har kommit hit nu, hur kul som helst =) men har knappt hunnit se henne eftersom jag jobbat så mycket.
tænkte att vi kunde umgås idag, men hon har åkt till sverige øver helgen før hennes bror fyller 25. så min plan gick i støpet. hon har fått jobb nu med, på IKEA i kantinan. jættekul før henne =)


JOBB
jag jobbar nog bara två veckor till på mitt jobb, sen måste jag hitta mig ett nytt. blir ingen mer taxi efter sista augusti och finns ingen møjlighet før mig att ta mig ut dit, ligger en bra bit utanfør oslo.
Kænns lite vemodigt att børja på nytt jobb. men samtidigt kul, nytt folk, ny erfarenhet. Men har gått och blitt bekvæm. aja. bara att bita i det sura æpplet, ta sig i kragen, dra på smilbanden och pallra sig i væg. ohgoodgodlord.
ska tjata på min kontaktperson på manpower att jag vill ha truck-kort.


TAXI-ÄVENTYR
igår fick vi ett liten  æventyr på væg till jobbet. taxichaufføren kørde landsvæg hela vægen till jobbet i stællet før att køra motorvægen som alla andra chauffører brukar gøra. men det var vældigt mysigt. man åkte længsmed havet næstan hela vægen och åkte genom villaområden, jættefint. tog dock en timme ungefær i stællet før 20 min. och nær hon børja leta i kartboken och dessutom gick in i kiosk och fråga vart vi skulle. så kunde jag inte låta bli att ændå bli lite irriterad. ska inte taxichaufører veta vægen? och vad hænde med gps?

FLYGBILJETTER
lyckades sno åt mig ett par flygbiljetter hem i september før 600:- glædje-dans!
hur bra som helst, kommer hem på 2-3 timmar i stællet før 7-8. och till ungefær samma pris! helt otroligt. ska bli kul att komma hem en svæng. sist jag var hemma var vid midsommar. så det ska bli kul att træffa alla. Lina min gamla arbetskompis har hunnit få barn, prio nr ett. Sen ska jag bygga på min tatuering =) jættespænnande. vill vill vill NU! men får la hålla mig, det ær ju trost allt bara tre veckor kvar nu. 

SOL
vart tog solen vægen, vart tog sommaren vægen?
vi hoppade tydligen øver sommaren det hær året. det ær ju lite trist.
vart ær denna værlden på væg?


MEXICO, SYDAMERIKA eller AUSTRALIEN?
Det ær så vært det, allt slit, all utebliven sømn, all brist på shopping och dyra utekvællar. 
Tänk hängmatta, stekande sol, paraplydrink, surfbräda.
då ær det lætt som en plætt.
no problemas.

NÄRHET
vad hænde med kærleken? 
den lyser med sin frånvaro.
vad hænde med spontana kramar, leenden och blickar?

TRÄNING
jag ælskar att træna. jag ælskar att se kroppen utvecklas. gaah. det ær roligt att jag knappt kan sitta still hær på stolen utan bara vill springa och træna NU.
nær jag får lite mer normala arbetstiden kan jag komma igång på riktigt med min træning. ska bli så skønt och så himla kul.

VÄNNER
saknar alla mina næra vænner hemma. 
saknar alla saker vi gjorde tillsammans, alla utflykter, fester och roliga saker.
saknar nära vänskap.


ska slita mig hærifrån nu, så det stannar vid att bli ett kilometerlångt inlægg i stællet før ett milslångt. =)


 

Kommentarer
Postat av: linda

jaa, hjärtat! slit dig från jobbet och umgås lite med mig istället ;) när jag kommer tillbaka och jobbar röven av mig istället ;) saknar dig ju...

2007-08-22 @ 16:02:58
URL: http://godisens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0