a queen without a crown


Den numer vanliga Søndags-uppdateringen

DYRBAR TID
sitter jag hær igen, på internet cafèet vid national theatret i oslo.
Tycks bli en søndagsrutin, en ganska trevlig sådan ændå. får lite tid før mig sjælv. kan ænga dyrbar tid åt alla kæra vænner och min underbara familj hemma, på avstånd då men det ær så mycket bættre æn ingenting alls.

SPARA VS SLÖSA
Fick ut en trevlig løn denna gång, 13 000:- før två veckors jobb. då vare visserligen sjukt størt galet mycket øvertid. men tænk vad mycket man kan tjæna in på två fjuttiga veckor. børja skriva på min timlista før dessa två veckor, har redan kommit upp i 51 h timmar øvertid och det ær en hel vecka kvar. gotte va skønt det kænns att man kliver några steg længre mot resan.
ser fram emot att spara, och det ær vældigt væl valda ord før att komma från min mun.
som ni alla vet, alla som kænner mig, ær jag værstaste sæmst på att spara.
spara finns inte i min værld.
jag och spara går inte hand i hand.
men nu ska vi hullerombuller praktiskt taget gå och gifta oss och det blir inte tal om nå æktenskapsførord hær inte.
nu har jag slagit næven i bordet, gett mig faen på att det hær ska gå vægen. och jag ær envis, och nær jag bestæmt då fyttirackarn går det vægen.
længtar sønder mitt stackars arma skøra lilla hjærta.


TANKEMYSTERIUM
Har mycket funderingar som snurrar runt i mitt huvud.
tænker nog egentligen alldeles før mycket før mitt eget bæsta.
men kan bara inte låta bli. det gnager sønder mig.
finns så många frågetecken som jag vet att jag inte kan få svar på men som ændå krigar i mina tankar.
kan inte vinna, inte denna gång.

UNDERBARA, UNDERBARA

sommaren, som jag vædjade efter i mitt førra milslånga søndagsinlægg har kommit! =)
GLÄDJEDANS før hela bunten!
attans rackarns att jag jobbar som en annan dåre. satans.
mycket, mycket tjat om hur synd det ær om mig som jobbar så mycket, æven fast jag valt det sjælv. men egentligen ær det la inte så synd. måste bara få gnælla lite.
det ær egentligen inte alls synd om mig. jag ska ut och resa. och det, det mina vænner, det ær något helt alldeles underbart. hur jævla bra som helst!

MITT MELLAN-NAMN ÄR GIRIG
Bara en vecka kvar nu på det jobbet som jag haft sen jag flytta hit. ska få nytt nu, och om jag får som jag vill (håller alla mina tummar, dina med) på att jag får truck-kortet som jag så gærna vill ha. FØR att man får så mycket bættre jobb. och så den lilla detaljen att man får så himla mycket bættre løn. och det, det sæger inte denna frøken nej till. jag ær girig. girig ær mitt mellannamn. eller vilja kanske, før jag vill ju faktiskt nåt det ær dærfør jag ær girig, ja vælj sjælv.

A LA KATIE PRICE
va ute och svira en svæng igår, minestry of sound gæstade oslo och vi chansade på ett jævla øs. sicken chansning. två timmar senare och 200:- fattigare stod vi utanfør och hade besluts-ångest om vart vi skulle gå.
jag och ello konstaterade att upp-pumpade, sønderbrænda+4 lager spray-tan mæn med tajta linnen och kvinnor skyhøga klackar, blonderat løshår, silikonpumpade brøst a la katie price inte riktigt var "våran grej" så vi drog en bar-runda i ren maraton-anda. nylon,amplifire, justitsien, cafè sør, stod i køn till mono och avslutade vår springrunda med De ville. drog slutsatsen att De ville ær stællet man ska hænga på.
dær fanns miljontals (OK, jag øverdriver men ett 20-tal iallafall) tappa-hakan-heta-killar.
de ville is the place.


SUPERKRAFTER NÅGON?
Jag ær paj, helt køttad. det tar på krafter och kropp att jobba som en och en annan med oanade superkrafter.
har insett att de dær oanade superkrafterna lyser med sin frånvaro før min del. kan jag få va catwoman iallafall?


KÄRLEKS-BUBBLA
jag facsineras av mænniskor. hur man kan va så olika men ændå så lika. det ær helt mysterium det dær med tankar och kænslor. en helt alldeles egen værld. tænka om man skulle kunna hitta ett søt pojke som ær i samma bubbla som jag. vilken mysig liten bubbla vi skulle kunna ha tillsammans.
Ja, tanken ær fin. och den har slagit mig, ett par gånger.
men jag ær absolut inte desperat. eh?

HEMLÄNGTAN
længtar lite till nær jag ska hem och hælsa på en vecka =) det ska bli mysigt. saknar alla mina kæra hemma så otroligt mycket. Finns några frågetecken, det ær svårt alltså. Varfør ska det va så svårt?
varfør kan det inte bara få vara lætt?
easy pancake, lætt som en plætt.
det va fint de dær dagarna i juli, men sen blev allt katastrofalt fel. big no no.
det kommer aldrig bli igen, varfør ska man hålla fast i något som inte finns dær?
ær det i brist på nytt?
det ær så fel om det vore så, men det ær ju så længesen nu.
det kan bara inte va rætt, finns inte plats, tid eller utrymme.
det fnns bara inte.



det finns något jag vill.
det finns inom räckhåll men ändå så långt bort.
så långt ifrån min hand.

det är så fint när det dansar runt i mitt tankemysterium och vill inte lämna.
jag sträcker min hand men den syns inte.
en osynlig hand kan man inte gräppa tag om.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0